تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

ردیف         موضوع                                        آیه                                                            ادرس

الف:     برای سفارش به صبر           ) فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُولُو الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ(                                       احقاف /35

باء:      برای تآکید درعدم خلف وعده   ) إِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُولًا نَبِيًّا  (                                       مریم/54

جیم:     برای اهمیت شکر کزاری       ) لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ(                                ابراهیم/7

دال:     بری توصیه به توکل             ) وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ(                                                 طلاق/3

هاء:     بری صدق و صداقت            ) وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ(                        اسراء/80

واو:     بری قبض و بسط رزق          ) انَّ رَبَّكَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ وَيَقْدِرُ(                                         اسراء/30

زا:      برای ضرورت تدبر در قرآن     ) أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرً(         نساء/82

حاء:     لباس قرآن                        ) يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا(                         اعراف/26

طاء:     برای زینت و مسجد             ) يَا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ(                                          اعراف/31

 یاء:    برای اهمیت نماز و قرآن         ) وَالَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتَابِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ(         اعراف/170

مطالب خودراباشوق وبرای هماسه آفرینی بخوانید

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

«مسألة 3- یجوز الدعاء فیه بالفارسیة و نحوها من اللغات غیر العربیة ...و کذا فی سائر احوال الصلاة و اذکارها، نعم الاذکار المخصوصة لایجوز اتیانها بغیر العربیة.»
( العروه الوثقی مع تعالیق الامام الخمینی ص 383)

توضیح: بر اساس آن چه در کتاب عروة الوثقی آمده است: برای نماز گزار جایز است که در قنوت نماز، همچنین در بقیه حالت های نماز مثل رکوع و سجود و ...، به زبان فارسی و هر زبان غیر عربی دیگر، دعا کند.

البته ذکرهای مخصوص نماز مانند ذکر رکوع و سجود و ... را باید به عربی گفت و گفتن آنها به غیرعربی جایز نمی باشد.

قال الامام جعفرالصادق ع: لاباس ان یتکلم الرجل فی الصلاة الفریضة بکل شی یناجی به ربه عزوجل.

وقال سید عبد الاعلی السبزواری: و النهی عن الدعاء بالفارسیة فی الصلاة غیر موجود) مهذب الاحکام  7/95.   

مطالب خودراباشوق وبرای هماسه آفرینی بخوانید

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

داشتن احساس خوب ورضایت از زدنگی شامل دو قسمت است:

1-      نسبت به خودتان تفکری سالم وصحیح داشته باشید.

2-      سعی کنید موارد زیبای در زندگیتان اتفاق بیفتد، زمانی که خود را موفق می بینید، احساس خرسندی می کنید.

با به کار بردن این ده روش احساس خوبی پیدا خواهید کرد.

1-      همیشه سؤال کنید :

هر زمان که تلاش شما بی نتیجه میشود از خودتان سؤال کنید که چگونه این کار با هدف اصلی شما در زندگی سازگار است ؟ چگونه می توان آن را بهتر، سریع تر،  آسان تر وجالب تر انجام داد.

2-      نا امید نشوید:

نسبت به دیگران وخودتان مشتاق باشید وتصور نکنید که فقط یک راه در زندگی وجود دارد. بلکه راهای زیادی را می توان انتخاب و امتحان کرد.

3-      ضعف خود را باور کنید:

با این تفکر که فقط خودتان در زندگی مشکل دارد، خود را فریب ندهید. هر فردی مشکلاتی دارد. به جای این که بر ضعف های خود غلبه کنید سعی نمایید باآن ها دوست باشید.

4-      بیاموزید:

مغز انسان مانند همه اعضای بدن احتیاج به تقویت دارد اکر در پی آموختن نباشید به طور حتم مغز شما ساکن می مانند لذا هر روز باید در حال باشید.

5-      انتظار چیزی را نداشته باشید:

منتظربهترین ها باشید. آیا این دو جمله متضاد یکدگرند؟ خیر؛ این جملات به این معنی است که فرصت های بی نظیر زندگی را با فکر به آینده و موارد دیگر از دست ندهید.

6-      به خودتان دروغ نگویید :

درغ گفتن به خود بدترین نوع اهانت وبی احترامی  به خود است.

7-       آنچه را که می خواهید رشد کند پرورش دهید:

بیشتر افراد از خود می پرسند که گل های رز زندگی کجا است در حالی که هر روز وقت خود را صرف کاشتن و پرورش علف های هرز می کنند. هرآنچه را که می کارید برداشت می کنید.

8-       در گذشته زندگی نکنید:

باور داشته باشید که نمی توان گذشته را تغیر داد. موارد را که در زمان حال نیاز به تغیر دارند تغیر دهید.

9-      شکایت نکنید:

10-  مقاوم باشید: شما می دانید که چه موارد برایتان مناسب است پس شروع کنید ودر راه رسیدن به هدف مقاوم باشید.

مطالب خودراباشوق وبرای هماسه آفرینی بخوانید

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

1- در مسند امام زید بن علی از پدرش از جدش علی روایت کرده است که گفت: نهی رسول الله صلی الله علیه وسلم عن نکاح المتعة عام خیبر) الروض النضیر شرح مجموع الفقه الکبیر 4/23، تهذیب الاحکام طوسی 7/251، الاستبصار طوسی3/142، وسائل الشیعة عاملی 4/441؛

2- امام زید (الروض النضیر شرح مجموع الفقه الکبیر 4/26)

3-امام جعفر صادق همانطور که در بحار الانوار 100/318) آمده است از او در باره متعه سؤال شد گفت: جز انسانهای فاجر کسی نزد من انرا انجام نمی دهد. در الروض النضیر در فقه زیدیه آمده است او در باره نکاح متعه گفت: همان زنا است. الروض النضیر شرح مجموع فقه الکبیر. 4/226 ودعائم الاسلام 2/ 229،

4- امام محمد باقر در باره نکاح متعه گفت: همان زنا است همانطوری که در الروض النضیر آمده است و در باره نهی ائمه از نکاح متعه به کتاب الکافی کلینی 5/449و453 مراجعه شود.

5- امام حسن بن یحیی بن زید فقیه اهل العراق اجماع اهل بیت در باره نهی از نکاح متعه را نقل می­کند.( الروض النضیر شرح مجموع الفقه الکبیر 4/226. طوسی یکی از علماء بزرگ امامیه می­گوید: نکاح موقت عیب و عار است. او می­گوید: وقتی زن از خانواده شریفی باشد نکاح متعه با او درست نیست چون برای خانواده­اش عیب وعار وبرای خود زن زلت و خواری است. تهذیب الاحکام 7/253،

واضح است که زیدیه و اسماعلیه که از اهل بیت تبعیت می­کنند وهمچنین اهل سنت،  آنرا حرام می­دانند.

6-  روایاتی که از ائمه مبنی بر تحلیل آن روایت شده­اند همه دروغند، چون با قران، سنت، اجماع صحابه و فقهاء امت از جمله فقهاء اهل بیت تعارض دارند وسند آنها نیز ضعیف است.

مطالب خودراباشوق وبرای هماسه آفرینی بخوانید

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

حَدَّثَنَا عَلِىُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ أَخْبَرَنَا مَعْمَرٌ عَنِ الزُّهْرِىِّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُتْبَةَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ - رضى الله عنهما - قَالَ لَمَّا حُضِرَ رَسُولُ اللَّهِ r وَفِى الْبَيْتِ رِجَالٌ ، فَقَالَ النَّبِىُّ r« هَلُمُّوا أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لاَ تَضِلُّوا بَعْدَهُ» . فَقَالَ بَعْضُهُمْ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ r  قَدْ غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَعِنْدَكُمُ الْقُرْآنُ، حَسْبُنَا كِتَابُ اللَّهِ . فَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْبَيْتِ وَاخْتَصَمُوا، فَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ قَرِّبُوا يَكْتُبُ لَكُمْ كِتَابًا لاَ تَضِلُّوا بَعْدَهُ . وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ غَيْرَ ذَلِكَ ، فَلَمَّا أَكْثَرُوا اللَّغْوَ وَالاِخْتِلاَفَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ r « قُومُوا » . قَالَ عُبَيْدُ اللَّهِ فَكَانَ يَقُولُ ابْنُ عَبَّاسٍ إِنَّ الرَّزِيَّةَ كُلَّ الرَّزِيَّةِ مَا حَالَ بَيْنَ رَسُولِ اللَّهِ r وَبَيْنَ أَنْ يَكْتُبَ لَهُمْ ذَلِكَ الْكِتَابَ لاِخْتِلاَفِهِمْ وَلَغَطِهِمْ)[1]



[1] . بخاری، ابوا عبدالله محمد بن اسماعیل، صحیح البخاری،رقم 4432، ج14 ص373، نشر وزارت الاوقاف المصریه، بی تا؛ و نیسابوری، مسلم بن الحجاج أبو الحسن القشيري، رقم 3091، ج 8 ص 414، موقع الاسلام ؛ و شيباني، أبو عبد الله أحمد بن محمد بن حنبل بن هلال بن أسد، مسند احمد، رقم3046، ج7 ص72، نشر وزارت الاوقاف المصریه، بی تا؛

مطالب خودراباشوق وبرای هماسه آفرینی بخوانید

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

آگر ازدواج موقت در عصر پیامبر صلی الله علیه وسلم مرسوم بود حتما خداوند در قرآن مشروعیت و احکام تفصیلی آنرا بیان    می­نمود همانطوری که در ازدواج دائم و ملک یمین بیان کرده است.

یقینا اگر ازدواج موقت مشروع بود بخاطر سهولتش عمل به آن بیشتر می­شد پس چگونه خداوند نسبت به این امر مهم سکوت می­کند ولی دو ازدواج دیگر را تشریح می­نماید.

خداوند نکاح جاریه را در هشت جای قرآن بحث کرده است و آیات دیگر مربوط به مشروعیت و احکام آن در قرآن فراوانند حتی خداوند مسئله­ای مانند شراب را که اهمیتش از نکاح متعه کمتر است چندین بار ذکر کرده است پس چگونه نکاح متعه را که خطیر تر و وقوع آن بیشتر خواهد بود در قرآن ذکر نمی­کند.

در این زمینه فقط یک قول درست است. اینکه نکاح متعه ابتداء در میان یهود و فارس وغیره وجود داشت وبه جامعه جاهلی جزیرة العرب سرایت کرد وقتی دین اسلام آمد در ابتدای دعوت دو بار با نزول آیات سوره مؤمنون و معارج تحریم شد. زیرا از این آیات مشخص می­شود که اصل در فروج حرمت است واما تحلیل آن استثناء است. پس در باره هرچه شارع سکوت کرد حرام است.

مطالب خودراباشوق وبرای هماسه آفرینی بخوانید

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

سعادت دنیا و اخرت انسانها در بررسی وکشف حقائق بیشتر دو کتاب است:

1-قرآن، که کتاب خواندنی و معجزه جاویدان وسند حقانیت آئین اسلام است و پیوسته بسان خورشید تابان بر تارک زمان درخشان و همه ی مردمان را به تحدی می­خواند و نه تنها یکایک دانشمندان، بلکه اگر جملگی ایشان برای نگارش سوره­ای همسان یکی از سوره­های قران دست به دست هم دهند، از انجام چنین کاری در مانده و ناتوان می­گردد. نگاه: بقره/23، هود/13، اسراء/88 و...؛

2-جهان، که کتاب دیدنی طبیعت است، و آز آنجا که ساخته و معجزه آفریدگار سبحان است، کسی قادر به آفرینش و آفزایش ذره­ای بر ذرات آن نمی­باشد. نگاه: لقمان/11، فاطر/40، احقاف/4 و...؛

مطالب خودراباشوق وبرای هماسه آفرینی بخوانید

گالری تصاویر