جامعه عصر نبوی از ازدواج موقت خالی بوده است.
تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

آگر ازدواج موقت در عصر پیامبر صلی الله علیه وسلم مرسوم بود حتما خداوند در قرآن مشروعیت و احکام تفصیلی آنرا بیان    می­نمود همانطوری که در ازدواج دائم و ملک یمین بیان کرده است.

یقینا اگر ازدواج موقت مشروع بود بخاطر سهولتش عمل به آن بیشتر می­شد پس چگونه خداوند نسبت به این امر مهم سکوت می­کند ولی دو ازدواج دیگر را تشریح می­نماید.

خداوند نکاح جاریه را در هشت جای قرآن بحث کرده است و آیات دیگر مربوط به مشروعیت و احکام آن در قرآن فراوانند حتی خداوند مسئله­ای مانند شراب را که اهمیتش از نکاح متعه کمتر است چندین بار ذکر کرده است پس چگونه نکاح متعه را که خطیر تر و وقوع آن بیشتر خواهد بود در قرآن ذکر نمی­کند.

در این زمینه فقط یک قول درست است. اینکه نکاح متعه ابتداء در میان یهود و فارس وغیره وجود داشت وبه جامعه جاهلی جزیرة العرب سرایت کرد وقتی دین اسلام آمد در ابتدای دعوت دو بار با نزول آیات سوره مؤمنون و معارج تحریم شد. زیرا از این آیات مشخص می­شود که اصل در فروج حرمت است واما تحلیل آن استثناء است. پس در باره هرچه شارع سکوت کرد حرام است.



ای محقیق شما که ازنیروخاصی برای ادامه دادن برهرمطلب دلخواه تان هستید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







گالری تصاویر